Home / Aktualitások / “Igazi családi operett lesz!” – készül a Luxemburg grófja az Operettben
“Igazi családi operett lesz!” – készül a Luxemburg grófja az Operettben

“Igazi családi operett lesz!” – készül a Luxemburg grófja az Operettben

Az idei évad első bemutatóját november 4-én tartják a Budapesti Operettszínházban. Parádés szereposztásban ekkor mutatkozik be a fővárosi közönség előtt a Luxemburg grófja, Somogyi Szilárd rendezésében. A meglepetésekkel, cselszövésekkel teli kacagtatóan humoros és persze mélyen emberi, szerelmes történet premierjéhez kapcsolódóan egy különleges jótékonysági árverésre is sor kerül az Ernst Galéria jóvoltából.

Az előadást rendező Somogyi Szilárd olvasatában a Luxemburg grófja 2017-ben elsősorban arról szól, hogy pénzzel megvásárolható-e a szerelem, vagy sem. Mi történik, hogy ha a művészek és a politikusok világának találkozásakor nem csak a pénz és a hatalom dominál, hanem elérkezik a mindent elsöprő érzelem is. „Mi megadjuk erre a választ: az igaz szerelmet sem pénzzel, sem hatalommal nem lehet megvásárolni, csak és kizárólag őszinteséggel.”

fotó: Gordon Eszter

„Régi adósságát törleszti a színház, amikor bemutatja a Luxemburg grófját” – mondta Lőrinczy György főigazgató. A Csiky Gergely Színházzal együttműködésben létrejött produkció két évvel a kaposvári bemutatót követően némiképp átalakítva és tovább gondolva, egy kicsit „felturbózva” érkezik a Nagymező utcába. A főigazgató reményei szerint a születendő előadásban az idősebb korosztály tagjai és az operett rajongók megtalálják a megszokott zenei igényességet, látványvilágot, attraktív táncokat, szívet melengető és egyben humoros történetet, miközben megszólítja a fiatal generáció tagjait is a mai történetmesélés, a steampunk elemeket magán viselő design, a klasszikus stílust a street dance-szel ötvöző koreográfia. „Azt gondolom, az előadás igazi családi operett lesz. A műhöz egy kultikus pár, Honthy Hanna és Feleki Kamill emléke kötődik. Akik látták őket, fogják kézen és hozzák el az unokáikat, nagyon fogják élvezni.”

A látványvilág megálmodója, Turi Erzsébet fontosnak tartja, hogy szakítani akartak a hagyományokkal, nem egy hagyományos operett díszletet álmodtak a színpadra, hanem egy olyan mixet, ami vissza adja a századelő bohém párizsi hangulatát. A díszlet az Eiffel tornyot, mint a város legjellegzetesebb építményét állítja középpontba egy mozgatható vázszerkezettel. Emellett a ’20-as évek art deco világa jelenik meg a 21. századi fénytechnika eszköztárát is felvonultatva.

A jelmeztervező, a kaposvári társulatból érkezett Cselényi Nóra ruhái is az art deco jegyében születtek, persze némi modern beütéssel. A művészvilág tagjai például az úgynevezett steampunk stílusba (ahol a bőrök, a fémek, a különleges frizurák dominálnak) öltöztetve lépnek színre, míg az arisztokraták klasszikus vonalvezetésű ruhákat kapnak.

fotó: Gordon Eszter

Barta Viktória arra törekszik, hogy miközben maximálisan tiszteletben tartja az operett klasszikus vonalát, koreográfiáiban ötvözze azt a mai kor egyik legnépszerűbb táncstílusával, a street dance-szel. „Nagyon örülök, hogy az ország első zenés színháza nyitott arra, hogy ezt a bátor és valljuk be, kockázatot is magában rejtő elképzelésünket támogassa. Biztos vagyok benne, hogy ezáltal nagy esélyünk van arra, hogy a fiatal generációkat bevonzzunk ebbe a csodálatos színházba.”

A november 4-i bemutatóhoz kapcsolódóan egy internetes jótékonysági árverést is indított a színház az Ernst Galéria támogatásával. Október 20-tól lehet licitálni azokra a tárgyakra, melyeket az előadásban szereplő vezető színészek az Ecseri Piacon vásároltak Eleni Korani műkereskedő, az Ernst Galéria egyik tulajdonosa segítségével. Dolhai Attila Fischl Mónikának egy ezüst foglalatú borostyánköves szecessziós nyakéket, Kerényi Miklós Máté Szendy Szilvinek egy nyakbavaló rókaprémet, Somogyi Szilárd Frankó Tündének az Osztrák-Magyar Monarchia területéről származó századfordulós Nikkelezett réz, porcelán fajansz betétes kínáló tálcát kutatott fel, Eleni Korani pedig Kálloy Molnár Péternek vásárolt egy századfordulóról származó szipkát. Ajándékozók és ajándékozottak együtt ajánlják licitre a tárgyakat, melynek a bevételét az Ódry Árpád Színészotthonnak ajánlják fel technikai eszközök fejlesztésére és egy új projektorra.

Licitálni november 2-ig lehet a http://www.operett.hu/licit/ oldalon. Minden tárgy 10.000 Ft-os kikiáltási áron indul és 1.000 Ft-ként lehet emelni a téteket. Tárgyanként a három legmagasabb licitet tevő meghívást kap a Luxemburg grófja premierjére és az azt követő fogadásra, ahol még egyszer, élőben lehet majd ráígérni az egyes tételekre.

fotó: Gordon Eszter

A Luxemburg grófjába vendégként érkezik Kálloy-Molnár Péter, aki Földes Tamással kettőzve játssza majd Feleki Kamill legendás szerepét, Sir Basilt. Mellette Kálid Artúr mutatkozhat be az Operettszínház nagyszínpadán Lord Lanchasterként. Az előadás többi főszerepében a teátrum sztárjait láthatja majd a közönség. Többek között: Dolhai Attilát, György Rózsa Sándort, Fischl Mónikát, Lukács Anitát, Frankó Tündét, Vermes Tímeát, Szendy Szilvit, Simon Pannát, Kerényi Miklós Mátét, Laki Pétert Oláh Tibort, Magócs Ottót, Langer Somát, Vanya Róbertet, Pálfalvi Attilát, Papadimitriu Athinát és Siménfalvy Ágotát.

 Dramaturg Lőrinczy Attila, zenei vezető Makláry László, aki mellett Szabó Mónika szintén vezényli a darabot. Az előadás rendezője Somogyi Szilárd.

 

 

 

A szerző: Potszekfoglalo

Személyesség, őszinteség és színház – ebben hiszünk. Több is ez, mint hit. Megszállottság a tekintetben, hogy mindez – azaz a színház – így van, így létezik, így működik és így lesz átadható. Álarcot öltve, hogy le tudjuk venni ál-arcainkat. És minderről írva megértsük a színpadot, a játékot, a másikat és végső soron önmagunkat. Mert a kritika nem csak analízis, hanem szintézis is. Sőt leginkább szintézis. Nem szétszed öncéllal, inkább megértve, elemezve, őszintén, összerak – szenvedéllyel. Nem kritikaírást, hanem a rivaldán ülő színház-írást kell művelnünk, tudván Whitmannel, hogy: “zajlik a nagy színjáték, és te is hozzáírhatsz egy sort”.

Leave a Reply

Scroll To Top