Home / Aktualitások / A MÁSODIK FACT
A MÁSODIK FACT

A MÁSODIK FACT

Az európai egyetemi színművészeti fesztiválok világában a budapesti FACT különlegessége a két nagy művészeti ág (film és színház) együttes bemutatkozása valamint a társművészetek, mint a színpadi látványban érdekelt díszlet- és jelmeztervező hallgatók munkáinak megjelenése.

A FACT célja, hogy lehetőséget adjon magyar és külföldi diákoknak, hogy nemzetközi közönség előtt mutassák be vizsgafilmjeiket és -előadásaikat, közös műhelymunkákon vegyenek részt és hosszútávú szakmai kapcsolatokat építsenek ki.

A 2018-as fesztiválon hat külföldi és két hazai színművészeti egyetem hallgatói mutatkoznak be. Az egyszemélyes (egy nézős!) produkcióktól a sokszereplős, nagyszínpadi előadásokig sok különlegességet láthatnak majd az érdeklődök.

Az idei FACT-ra meghívást kaptak a bukaresti, a brno-i, a prágai, a müncheni, a reykjavik-i, a verscio-i (Svájc) és a kaposvári színművészeti egyetem produkciói, a házigazda Színház- és Filmművészeti Egyetem négy előadással képviselteti magát. A programban olyan előadások is helyet kaptak, amik nemzetközi pályázat útján kiválasztott student-led (hallgatói kezdeményezés által létrejött) produkciók, mert fontosnak tartjuk ezeknek a kezdeményezésnek a bemutatását és támogatását.

A fesztivál keretében két konferenciát is tartunk, az egyik témája a 100 éve született Fábri Zoltán alkotói munkássága, míg a másiké a magyar színművészeti oktatás jelene és jövője. A találkozón minden magyar nyelvű színházi felsőoktatási intézmény oktatói részt vesznek, vagyis a budapesti mellett az újvidéki, a marosvásárhelyi, a kolozsvári és a kaposvári egyetem szakmai és elméleti oktatói.

 

 

 

 

A szerző: Potszekfoglalo

Személyesség, őszinteség és színház – ebben hiszünk. Több is ez, mint hit. Megszállottság a tekintetben, hogy mindez – azaz a színház – így van, így létezik, így működik és így lesz átadható. Álarcot öltve, hogy le tudjuk venni ál-arcainkat. És minderről írva megértsük a színpadot, a játékot, a másikat és végső soron önmagunkat. Mert a kritika nem csak analízis, hanem szintézis is. Sőt leginkább szintézis. Nem szétszed öncéllal, inkább megértve, elemezve, őszintén, összerak – szenvedéllyel. Nem kritikaírást, hanem a rivaldán ülő színház-írást kell művelnünk, tudván Whitmannel, hogy: “zajlik a nagy színjáték, és te is hozzáírhatsz egy sort”.

Leave a Reply

Scroll To Top
%d blogger ezt szereti: