Home / Aktualitások / DONIZETTI: RITA – Vígopera egy étkezésben
DONIZETTI: RITA – Vígopera egy étkezésben

DONIZETTI: RITA – Vígopera egy étkezésben

2018. július 12. 14:08

A Dramatic Art Produkciós Iroda az opera műfajában is új és friss alkotást mutat be 2018. július 13-án a Dunapark Kávéházban. A vacsora opera műfaja hazánkban még ismeretlen dolog, bár Londonban ennek komoly rajongó tábora van.

Azért választottuk ezt a helyszínt és formát, hogy közelebb hozzuk az operát, ezt a számunkra fontos műfajt az emberek mindennapjaihoz. Az 1840-ben íródott daljáték vérbő remekmű. Az alkotók a mű teátrális és színészi erejét akarják kidomborítani, természetesen a legigényesebb zeneiség mellett.

„Az operajátszás ugyanolyan színház, mint bármelyik prózai előadás mégis sokszor kiveszik belőle a nézők számára átélhető viszonyok fordulata és pusztán  zenei esemény marad. A mi szándékunk, hogy teljes színházi élményt adjunk a nézőinknek” – mondta Dénes Viktor, az előadás rendezője.

A mű helyszínének kiválasztásában fontos szerepet játszott, hogy a cselekmény maga is egy fogadóban zajlik, így más választásunk nem is lehetett volna, mint a mindig elegáns és kiváló kulináris élvezeteket adó Dunapark Kávéház. Azért is külön öröm ez számunkra, mert így a közönségünknek összművészeti olasz estben lesz része,  ráadásul nemcsak az előadás nézője, de résztvevője is lesz.

Bár a mű eredetileg francia nyelven íródott, mi természetesen magyar nyelven fogjuk előadni, hogy minden apró fordulat és humor pontosan érthető legyen.
Az opera fő témája a férfi-női viszonyok és nemi szerepek kérdése.

A legutóbbi évtizedekben rendkívül sokat változtak, főleg azzal ,hogy közeledtek egymáshoz és rugalmasabbá,felcserélhetőbbé váltak.

Már nehéz elkülöníteni az„igazi férfi”és az„igazi nő”jellemző tulajdonságait. Az ezekről kialakított hagyományos kép (az aktív, domináns férfi és a passzív szubmisszív nő) már elavultnak számít, de az alternatívák is gyorsan változnak.

 

A szerző: Potszekfoglalo

Személyesség, őszinteség és színház – ebben hiszünk. Több is ez, mint hit. Megszállottság a tekintetben, hogy mindez – azaz a színház – így van, így létezik, így működik és így lesz átadható. Álarcot öltve, hogy le tudjuk venni ál-arcainkat. És minderről írva megértsük a színpadot, a játékot, a másikat és végső soron önmagunkat. Mert a kritika nem csak analízis, hanem szintézis is. Sőt leginkább szintézis. Nem szétszed öncéllal, inkább megértve, elemezve, őszintén, összerak – szenvedéllyel. Nem kritikaírást, hanem a rivaldán ülő színház-írást kell művelnünk, tudván Whitmannel, hogy: “zajlik a nagy színjáték, és te is hozzáírhatsz egy sort”.

Leave a Reply

Scroll To Top
%d blogger ezt szereti: